Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Samenvatten. --- Scripties --- Verhandelingen. --- Wetenschappelijke rapporten --- Wissenschaftliches Manuskript. --- Russische taal. --- Russische taal. --- Russisch.
Choose an application
Dit handboek beschrijft hoe je professioneel in de academische wereld kan communiceren. Veel studenten kunnen de nodige informatie voor hun project verzamelen, maar slagen er niet om die kennis in de juiste communicatieve vorm te gieten. Daarnaast hebben deze studenten wel ooit gehoord van de regels van goed communiceren, maar missen ze een theoretisch kader om die richtlijnen vlot toe te passen. Dit boek leert je hoe je academische informatie op een succesvolle manier kan ontwerpen. Hoofdstuk 1 beschrijft de verschillende factoren die een impact hebben op het succes van communicatie. Hoofdstuk 2 en 3 geven een overzicht van de adviezen rond academisch schrijven en presenteren. Tot slot gaat Hoofdstuk 4 dieper in op manieren om het succes van communicatie te testen. Dit handboek is interessant voor studenten die hun eerste stappen in de academische wereld zetten, maar is ook geschikt voor wie meer achtergrond in professioneel en academisch communiceren wil.Bron : http:/:www.academiapress.be
Academic writing --- Handbooks, manuals, etc. --- 499.5 --- rapporteren --- wetenschappelijk rapporteren --- wetenschappelijk taalgebruik --- wetenschappelijk onderzoek --- presenteren --- Nederlands --- schrijven --- schriftelijke communicatie --- eindwerken --- scripties --- Schrijven --- Presenteren --- Schrijven : rapporten --- communicatievaardigheden --- Academische vaardigheden --- Scripties --- 001.818 --- 001.81 --- 808 --- Scripties ; thesissen ; papers ; handleidingen --- Taal ; het schrijven --- Afstudeerprojecten ; wetenschappelijke eindwerken ; leidraad --- Communicatiedesign --- schriftelijke communicatie, notuleren --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- Wetenschap --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- MAD-faculty 15 --- academisch schrijven --- Science --- Higher education --- Schriftelijke communicatie --- Hoger onderwijs --- Communicatieve vaardigheden
Choose an application
Basisvaardigheden academisch schrijven loodst studenten (en docenten) door het schrijfproces. Alle aspecten van het schrijven worden behandeld, met verwijzingen voor verdieping. Studenten ontdekken wat er ontbreekt aan hun taal- of schrijfvaardigheid, wat een wetenschappelijke schrijfstijl kenmerkt, welke eisen aan taalvaardigheid worden gesteld, hoe ze efficiënt een academische tekst schrijven en hoe ze een logische structuur opzetten. Daarnaast leren ze bronnen parafraseren, samenhang in teksten aanbrengen en kritisch op eigen schrijfwerk reflecteren. Ook studenten van wie het Nederlands niet de eerste taal is hebben veel baat bij dit boek.
Science --- teksten schrijven --- wetenschappelijk taalgebruik --- eindwerken schrijven --- Study methods --- Didactics of Dutch --- Stilistics --- Higher education --- 001.891 --- 02 --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Academisch schrijven; Nederlands --- Didactiek. --- Schrijven. --- Scripties. --- Wetenschappelijke publicaties. --- wetenschappelijke teksten --- KHCA --- schrijfvaardigheid --- scripties --- 591 --- Academische vaardigheden --- Wetenschappelijke tekst : schrijven --- 001.818 --- Onderzoek (algemene literatuur) --- schrijven --- Scripties --- Schrijven --- Wetenschappelijke publicaties --- PXL-Healthcare 2014 --- academisch schrijven --- criteria wetenschappelijk schrijven --- aspecten van het schrijven --- wetenschappelijke schrijfstijl --- Adult education. Lifelong learning --- Dutch language
Choose an application
489.59 --- 378.1 --- verslagen --- Projecten --- Scripties --- Evaluatietechnieken --- Overige onderwerpen (hoger onderwijs) --- organisatie van het hoger onderwijs --- higher education --- HO (hoger onderwijs) --- projectonderwijs
Choose an application
Voor studenten is praktijkgericht onderzoek een belangrijk, maar vaak ook lastig onderdeel van de studie. Het uitgangspunt van dit boek is dat onderzoek doen en onderzoek beschrijven parallelle, elkaar beïnvloedende processen zijn. Het boek heeft als focus de toegevoegde waarde van het onderzoek voor de praktijk waarbij verslaglegging al vanaf het begin van het onderzoek een belangrijke rol speelt: van structurerend naar communicerend. Studenten merken dat vroegtijdige aandacht voor de verslaglegging de onderzoeksfocus verheldert, het onderzoek doen overzichtelijker maakt en de onderzoeksopbrengsten kan vergroten.De inhoud is gedegen, op niveau en helder qua opbouw. Het boek bevat diverse nieuw-ontwikkelde modellen en overzichten. Ook worden verschillende verslagmogelijkheden behandeld in relatie tot het doel en de doelgroep van het onderzoek. Wat daarbij kenmerkend is voor dit werk, is de toon: luchtig, vol voorbeelden en metaforen en waar mogelijk enigszins anekdotisch wordt praktijkgericht onderzoek op nuchtere wijze in kaart gebracht.www.coutinho.be
Science --- Higher education --- praktijkonderzoek --- eindwerken schrijven --- verslagen schrijven --- Praktijkonderzoek --- Verslaggeving --- Schrijven --- Organisatieontwikkeling --- Scripties --- Onderzoek --- Methodologie --- Onderzoeksstrategieën --- Rapporteren --- Diagnose --- Verslagen --- PXL-Education 2014 --- schriftelijke communicatie --- verslagen --- Onderzoek voeren. --- Wetenschappelijke rapporteren. --- Rapporteren. --- onderzoeksmethodiek --- 001.891 --- 450.4 --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs --- 844.6 --- 450.8 --- informatievaardigheden --- rapporteren --- Eindwerken --- scripties --- Onderwijskunde --- Taalgebruik --- Methodiek van het studeren --- Scriptie --- Onderzoeksstrategie --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Verslag --- onderzoeksvaardigheden --- schrijven --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
How to Write About Contemporary Art is the definitive guide to writing engagingly about the art of our time. Invaluable for students, arts professionals and other aspiring writers, the book first navigates readers through the key elements of style and content, from the aims and structure of a piece to its tone and language. Brimming with practical tips that range across the complete spectrum of art-writing, the second part of the book is organized around its specific forms, including academic essays; press releases and news articles; texts for auction and exhibition catalogues, gallery guides and wall labels; op-ed journalism and exhibition reviews; and writing for websites and blogs.
writing [processes] --- manuals [instructional materials] --- Art --- art theory --- Art, Modern --- kunsttheorie --- eenentwintigste eeuw --- onderzoek in de kunsten --- kunstkritiek --- kunst --- papers --- scripties --- 7.01 --- 7.039 --- 001.8 --- art criticism --- Contemporary [style of art] --- hedendaagse kunst --- kunstbeschouwing --- Art criticism --- Authorship.
Choose an application
Leeranker
Leren leren --- didactiek --- leren leren --- spellen --- 450.8 --- #PBIB:+105.50 --- leerboeken --- lager onderwijs --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- Schoolbooks - Didactic material --- educatieve spellen --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- 474.21 --- 478.3 --- Games
Choose an application
Leeranker
Leren leren --- #PBIB:+105.50 --- leerboeken --- lager onderwijs --- leren leren --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- Schoolbooks - Didactic material --- 450.8 --- didactiek --- educatieve spellen --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- 474.21 --- 478.3 --- Games
Choose an application
Het maken van een goed opgebouwd en vormgegeven onderzoeksverslag is een van de vaardigheden die studenten onder de knie moeten krijgen. Om te voorkomen dat iedereen op geheel eigen wijze verslag doet van zijn onderzoek, bestaan er eenduidige regels over literatuurverwijzing en onderzoeksrapportage.Dit boek gaat over de verslaglegging van een onderzoek en over de vormgeving van een onderzoeksverslag aan de hand van de APA-richtlijnen, opgesteld door de American Psychological Association.Naast regels voor literatuurverwijzingen in de tekst en titelomschrijvingen in de literatuurlijst, komen onder andere ook de regels omtrent de structuur van een verslag en het gebruik van tabellen en grafieken aan de orde. Ook wordt ingegaan op het uitvoeren van goed onderzoek. Aan de hand van veel voorbeelden laten de auteurs zien hoe studenten de regels in de praktijk kunnen toepassen.De APA-richtlijnen is een handzaam naslagwerk over 'hoe het eigenlijk moet' met de verslaglegging van onderzoek voor studenten in het hoger onderwijs. Het helpt hen om een helder en eenduidig onderzoeksrapport te schrijven. Bron : http:/:www.boek.be
Linguistics --- Science --- normalisatie --- literatuurrapporten --- eindwerken schrijven --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Standardization --- Documentation and information --- verslagen schrijven --- informatieverwerking --- informatievaardigheden --- HO (hoger onderwijs) --- wetenschappelijk onderzoek --- rapporteren --- refereren --- Higher education --- Rapporteren --- Refereren --- Wetenschappelijke publicaties --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Wetenschappelijk schrijven --- #KVHA:Literatuurverwijzing --- #KVHA:Onderzoeksrapportage --- 300.6 --- 450.8 --- APA (American Psychological Association) --- literatuurstudie --- wetenschappelijke literatuur --- 844.6 --- Eindwerken --- scripties --- Schrijven --- 026.1 --- Literatuurverwijzingen --- Bibliografie --- bibliografische referentie --- Onderzoeksrapportage --- APA-richtlijnen --- Onderzoek --- Literatuurlijst --- Informatievaardigheden --- informatiebronnen --- Methodologie --- schriftelijke communicatie --- onderzoek --- literatuurverwijzingen --- APA --- 002 --- 591 --- 489.59 --- Scripties --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Methodiek van het studeren --- Taalgebruik --- 007.2 --- Onderzoek (algemene literatuur) --- Rapporteren. --- Refereren. --- Eindwerken. --- Literaire techniek --- PXL-Media & Tourism 2014 --- onderzoeksrapporten --- Onderzoeksvaardigheden --- PXL-Ebooks 2020 --- Onderzoeksvaardigheid --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
'Leeranker' reikt per leerjaar 20 leertips en 4 'praten over leren' kaarten aan die als instrumenten gebruikt kunnen worden in de klas. De bedoeling ervan is leerlingen vaardigheden en leerstrategieën bij te brengen om het eigen leerproces (bij) te sturen. Dit gebeurt aan de hand van concrete leertips, doelgerichte denkvragen die aanzetten tot zelfsturend leren, praktische handvatten voor goede reflectie en feedback.
Leren leren --- #PBIB:+105.50 --- leerboeken --- lager onderwijs --- leren leren --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- Schoolbooks - Didactic material --- 450.8 --- didactiek --- educatieve spellen --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- 474.21 --- 478.3 --- Games --- Educational psychology --- Didactic strategies --- Primary education
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|